Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windows Update
Denk je echt dat Microsoft geïnteresseerd is in die ene procent computers, ook al zijn dat er duizenden misschien wel miljoenen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Antwoord Naar Boven
Aanbiedingen bij EuroClix
Vandaar ook dat ik zei dat ze niet stoppen Poppe.
Ze hebben liever dat 1 miljoen pc's de update wel hebben, en 1000 er een probleem door ondervinden, dan alles even op hold te zetten.
Die 1000 krijgen toch wel een werkende pc.
Of via dat tooltje, of via een latere extra update.
Waarom zou anders microsoft dat tooltje maken en uitgeven als het ze wel wat interesseert.
Jammer maar helaas gaat het zo met al die grote en zeer grote bedrijven.
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Vond dat toch echt niet leuk! Mijn computertje is net een maand oud en liep per minuut zeker 15 sec vast. Dan vervloek je Microsoft hoor!
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
Het is zeker niet leuk Mandy.
Kan het gezicht van mijn zus nog steeds voor me halen, toen haar nieuwe laptop naar win10 ging en het werkte niet.
Werd ze boos op mij terwijl ik er niets aan kon doen.
Maar ik was gemakkelijker te pakken dan microsoft ha ha.
Is wel goed gekomen, maar op zulke momenten vervloek ik ze ook hoor.
Antwoord Naar Boven
Ja bij de verkoper hoef je ook niet aan te komen denk ik, die verschuilen zich achter "het is de software..."
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
Denk ik ook niet.
Die verschuilen zich in alle bochten om het jou probleem te maken en niet die van hun.
En in dit geval zullen ze eerder zeggen dat het jou schuld is, buiten de garantie valt o.i.d. dan dat ze je zullen helpen of met een oplossing komen.
Als ze die laatste 2 al gratis willen doen.
Antwoord Naar Boven
(14-04-2016, 09:27 AM)Mandy schreef: Ik maak gebruik van Windows 7 en heb zelfs ook een Vista, maar beide apparaten willen de nieuwste Windows updates niet vinden. Normaal zoeken ze automatisch naar de nieuwste updates maar dit doen beide niet. Ook als ik handmatig laat zoeken, niks (heb het na 1,5 uur opgegeven). Is er een storing bij Microsoft of ligt het heel toevallig aan mijn beide laptops?

Uit (uitgebreide) ervaring kan ik het volgende vertellen:
Ik had ook nog een Windows 7 laptop staan (naast een Windows 10 Desktop en een Windows 10 Notebook). Op een bepaald moment hield Windows 7 het controleren op (WAU = Windows Auto Update), het downloaden en het installeren van updates voor gezien.
Nou ben ik een beetje bekend met het functioneren van WU (Windows Update) en heb op diverse manieren geprobeerd om WU weer op de rails te krijgen. Hierna heb ik nog een aantal trucjes uit de grote doos van Microsoft uitgeprobeerd. Eveneens zonder succes.
Hetzelfde verhaal kom ik op computerfora vaker tegen, dus je zou de conclusie kunnen trekken dat Microsoft hier bewust geen tijd meer in steekt. Domweg om te forceren dat je overgaat op Windows 10.

Nou schijnt er nog een mogelijkheid te bestaan om handmatig de Microsoft catalogus te checken op updates, binnen te halen en te installeren, maar ervaring hiermee heb ik niet: https://www.catalog.update.microsoft.com/home.aspx
Antwoord Naar Boven
Ton L
Er zijn inderdaad mogelijkheden om win7 of vista nog steeds te voorzien van updates.
Je moet dan wel weten welke update je nodig hebt of mist.
Die zoek je op de windows site, en download je eerst op je harde schijf.
Dan even via verkenner opzoeken, aan klikken ( dubbel klikken ) en installeren.
Windows bied wel ondersteuning met updates van vorige versies, maar alleen als er een groot kwetsbaar gat is gevonden of er is een conflict met ....... iets.
Autmatische updates daarmee worden deze dingen nog binnen gehaald, en verder niet.
Niet alleen windows, maar ook office e.d. moet je als je een oudere versie hebt zelf opzoek naar updates.
Ik heb win10 en office 2013 + 2010 draaien.
Voor office 2010 zie ik niets tot weinig, en 2013 nog genoeg.
Maar ook dat wordt minder omdat ze nu aandringen op office 2016 of office 365
Antwoord Naar Boven
Vreemd, ik krijg nog regelmatig updates voor Win7.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Antwoord Naar Boven
Ja de erg belangrijke.
Maar de normale zoals je ze altijd kreeg met b.v. de maandelijkse uppdate die niet meer.
Antwoord Naar Boven
Niet op gelet. Krijg ze regelmatig dus dat zouden dan allemaal belangrijke zijn?
Antwoord Naar Boven
Geen idee welke dat zijn.
Heb w7 ook niet meer, dus weet ook niet welke wel en welke niet belangrijk zijn.
Vista heb ik nooit gehad.
Antwoord Naar Boven
Ik ook niet, the horror.
Antwoord Naar Boven
Zoals ik al aangaf geeft de AutoUpdate bij Win 7 niet bij iedereen problemen. Er zijn er echter steeds meer waarbij dit wel het geval is.
Win 7 weigert dan structureel om nieuwe updates te vinden en bij een handmatige "zoeken naar updates" blijft-ie zoeken. Desnoods dagen....
En ja kan alles uitproberen wat mogelijk is; het helpt geen barst.
Updaten via de MS Windows Update Catalogus blijft dan nog over:

Nou schijnt er nog een mogelijkheid te bestaan om handmatig de Microsoft catalogus te checken op updates, binnen te halen en te installeren, maar ervaring hiermee heb ik niet: https://www.catalog.update.microsoft.com/home.aspx

Windows 10 zit v.w.b. Updates beter en betrouwbaarder in elkaar. Maar ook daar vreemde zaken. Zo heb ik meerdere Win 10 devices staan: 1 desktop, 1 laptop, 1 notebook. Alle redelijk nieuw.
De desktop heeft de Creators Update al een aardig tijdje binnen. De laptop is nog steeds in afwachting van deze update. (De "normale" updates verzorgt-ie trouwens prima....)
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.