Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Galderse meren
Naakstrand Galderse Meren is een ligweide (1-2 ha) met struikgewas langs een grote zandwinningsplas. 
Tamelijk open en alleen beschut aan de noordkant doordat het terrein onderaan de geluidswal van de A58 ligt. 
Het water met een geleidelijk toenemende diepte, 0,5 tot 3,4 meter, wordt gemarkeerd met een drijflijn en is schoon en helder.

Bereikbaarheid: 
Belbus lijn Breda-Meersel, in het weekend alleen ’s middags, halte Daasdonk op bijna 3 km vanaf het terrein.

Per fiets vanuit Breda zuidwaarts via boswachterij Mastbos, vanuit Rijsbergen naar het oosten over de A16 en vanuit Galder via Galderseweg, linksaf Moerstraat, na 2 km rechtsaf Rijsbergsebaan en na 700 meter rechtsaf verhard pad in waar ‘naaktrecreatie’ staat aangegeven.
Per auto vanaf de A58 afslag Ulvenhout en borden volgen richting Galderse meren, de Moerstraat langs de zuidrand van de plas helemaal uitrijden en parkeren aan de westzijde bij de Rijsbergsebaan; niet tussen houten paaltjes door naar een zwemplas, maar pal ten noorden van parkeerplaats het verharde pad volgen. 
Loopafstand 200 meter.

Faciliteiten en mogelijkheden
Er zijn sanitaire voorzieningen. Goede gelegenheid voor surfen en beperkt toezicht in het hoogseizoen. 
Het naaktstrand is slechts door een dijkje en greppel gescheiden van een apart aangelegd niet-naturistische zwemplas met ruim zandstrand en sanitair. In het hoogseizoen verkoop van eet- en drinkwaren.

Google coördinaten
51.52552, 4.75632

[Afbeelding: 12764874_848271685281638_8131131517712032079_o.jpg]
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Het zwemwater van de Galderse meren is een dezer dagen weer gecontroleerd door de provincie Noordbrabant.
En heeft wederom het maximaal aantal van 3 sterren gekregen. de water kwaliteit is uitstekend.
(zie ook op zwemwater.nl galderse meren)
Antwoord Naar Boven
Gister ( 18-8 ) weer een dagje galder gehad.
Ondanks dat we een plekje voor de auto moesten zoeken, konden we deze toch dichtbij de strandingang parkeren ( richting en kortbij het naaktstrand ).
We zijn wat in de schaduw gaan zitten, en hiervan was het voordeel dat we vlakbij het toilet gebouw zaten (±10 meter er vandaan).
De grond was wel wat drassig, maar we vonden toch een plekje wat droog genoeg was.
Het water stond ook erg hoog dit jaar door de vele regen, en dit kan verklaren waarom de grond zo drassig was.
Maar toen we eenmaal op ons plekje zaten was het genieten.
Zo af en toe kregen we zelfs gezelschap van wat witte ganzen, en later de bruine ( zouden die te lang in de zon gezeten hebben ha ha ).
Net zoals altijd was het druk aan het zandstrand, en rustig langs het hek ( daar waar de ijsbeer altijd staat).
Waar wij zaten was het rustig ( ±8 personen dacht ik ).
Volgens mij kwamen wij op een wat rustiger tijdstip aan, want er lagen ook mensen voor het bord dat het naaktstrand aangeeft, en dit is vaker zo als het er heel druk is.
Om te zwemmen of het water in te gaan moest je wat door het riet heen, maar hier waren ook genoeg open plekken om dat te doen.
Al hebben wij er geen gebruik van gemaakt.
Ondanks dat het water hoog stond en kraakhelder was.

Het was weer een heerlijk dagje Galderse meren, en ik kijk alweer uit naar de volgende dag.
Al lijkt het weer de aankomende dagen niet mee te werken ( volgende week wel zo zijn de vooruitzichten ).
Of mij dit lukt weet ik niet zeker, want ik heb een nogal drukke week voor de boeg ( de week erna nog drukker helaas Cry  ), maar ik hoop toch nog een dagje mee te kunnen pikken voor het helemaal afgelopen is.
Antwoord Naar Boven
En vandaag de krant bereikt.
Zie BNdestem

Van de parkeerplaats en het textielstrand, sta je opeens op het naaktstrand.
En dan wil je een short cut maken, word je verplicht om nogmaals over het naaktstrand te lopen naar je auto.
Ja als je niet bekend bent daar, dan kom je voor verrassing te staan.
Goed dat we allemaal om dat hek hebben gevraagd en de gemeente zo vriendelijk was om het te plaatsen.
Antwoord Naar Boven
Nou nou ze zijn nogal bezig daar.
Nu weer het nieuws dat er een beachclub komt waar je kunt lunchen, een kabelbaan voor wakeboarders en waterskiërs en een duikcentrum.
Het is al langer mogelijk om te duiken op de galderse meren ( op de plaats van het oude deel van het naaktstrand ).
Maar ze willen dus nog meer dan wat er nu al is.
Dit alles zou als het doorgaat ergens in 2018 open moeten zijn.

Zie http://www.bredavandaag.nl

Of

http://www.nu.nl
Antwoord Naar Boven
Ben benieuwd.
Antwoord Naar Boven
Op 20 september vonden een aantal het leuk om het het te slopen die de doorgang belemmerd van het naaktstrand naar het natuurgebied.

[Afbeelding: 1492507456.jpg]

[Afbeelding: 1492507470.jpg]

En vandaag ( 27-9 ) is het weer gemaakt ( al is het zo te zien tijdelijk )
[Afbeelding: 1492507549.jpg]
Antwoord Naar Boven
Als ze nu dat stalen hek doortrekken dan zullen ze minder last hebben van vandalisme denk ik. Maar ja, zal wel weer een centenkwesie zijn.
Antwoord Naar Boven
Vermoedelijk komt er een dubbel hekwerk te staan, met er tussenin struiken of bramenstruiken.
Dan kunnen ze er niet meer door ( en wij hebben in de zomer lekker gratis bramen ).
Antwoord Naar Boven
Vandaag de galder bezocht.
Het zwemwater was helder en lekker van temperthuur.
Het was rond 17:30 dat ik er toekwam.
1 koppeltje , ik en een man waren naakt.
Er zat een 4 tal mensen gekleed op het bankje.
En er liepen nog wat geklede mannen rond.
Antwoord Naar Boven
Het water is er altijd wel lekker.
Maar het zal inderdaad rustig geweest zijn, want hoorde dat niet veel vandaag zouden gaan.
We hebben veel regen gehad, en dat houd de mensen toch weg.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.