Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zelfbeeld
En zeggen dat naturisme op dat vlak wonderen kan doen en heel andere inzichten aanreiken... Let wel: wat hieronder volgt is volgens een enquête in Flair, een blad dat net het abnormale "vrouwstreefbeeld" zelf uitdraagt:

77% vindt zichzelf te dik: we willen roken om af te vallen en liever niet zwanger worden

Liefst 77 procent van de meisjes en vrouwen tussen 18 en 35 vindt zichzelf te dik. Verontrustende cijfers, vooral omdat al die onzekerheid nergens voor nodig is: 67% heeft een normale of zelfs te lage BMI.

“Jonge vrouwen en hun zelfbeeld: het is al langer een probleem”, zegt Goedele Liekens. Ze vindt de cijfers - uit een enquête die het weekblad ‘Flair’ vandaag publiceert - niet eens zo verrassend. “Als je kijkt naar het beeld dat van vrouwen in de media opgehangen wordt, dan is het allesbehalve verwonderlijk dat ze zichzelf te dik vinden. Op sociale media volgen meisjes ‘rolmodellen’ die slanker zijn dan de middelmaat. Ze zitten op hun gsm naar allerlei fitnessmodellen met het ‘perfecte’ lichaam te kijken. En ze staren zich daar blind op.” 
En dan gaat het niet altijd om graatmagere modellen. “Kijk naar Pommeline van ‘Temptation Island’, die haar achterwerk liet opspuiten omdat ze zich spiegelt aan een socialemedia-figuur als Kim Kardashian. Terwijl er niks mis is met haar poep. Maar nu denken tientallen jonge Vlaamse meisjes dat er iets fout is met hun eigen lijf.”
Later aan seks beginnen
Zowat 1 op de 10 vrouwen blijkt ver te willen gaan voor dat ideale lijf: ze zijn liever mooi dan gezond. Ook iets wat Goedele zelf al opmerkte. “Ik hoor steeds vaker meisjes die beginnen te roken om af te vallen”, stelt ze. “Een zeer kwalijke trend. En 1 op de 10 vrouwen zou ervoor kiezen om niet zwanger te worden, enkel om haar droomlichaam te behouden? Volgens mij ligt dat cijfer nog hoger. Ik kom in de praktijk steeds vaker koppels tegen van wie de vrouw geen kinderen wil, ‘omdat het dan nooit meer goed komt met haar lijf’.” 
De gevolgen van een slecht zelfbeeld laten zich ook voelen in de slaapkamer. “Jongeren beginnen steeds later aan seks omdat ze zich te onzeker voelen over hun lichaam - dat hoor ik ook van collega’s.” De helft van de jonge vrouwen zegt zich het meest onzeker te voelen over hun lichaam als ze zich naakt moeten tonen aan hun partner. “Terwijl jongens en mannen hun partner duidelijk moeten maken dat ze mooi zijn zoals ze zijn”, vindt Goedele. “Het is natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre die mannen zelf een onrealistisch beeld hebben gekregen van hoe hun vriendin eruit moet zien. Ik zie daar niet meteen een oplossing. Ik vrees eerder dat het nog erger gaat worden. Tenzij we beginnen te beseffen dat er niet één ideaal lichaam is. En dat het onrealistische beeld dat overal van vrouwen opgehangen wordt, vaak enkel tot doel heeft om geld te verdienen aan die onzekere vrouwen die allerhande oplossingen zoeken voor problemen die er niet zijn.”

Cijfers
* 7 op de 10 hebben een normale of zelfs te lage BMI
* 1 op de 10 wil liever mooi dan gezond zijn
* 1 op de 10 wil zwangerschap opgeven voor haar droomlichaam
* 6 op de 10 sluiten corrigerende chirurgie niet uit
* 7 op de 10 liegen tegen vrienden of collega’s over hun gewicht
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
Tja,helaas herkenbaar hoor.
Mijn BMI is iets te laag,en toch vind ik mijzelf te dik..
Terwijl mijn beste vriendinnen jaloers zijn op mijn fguur en gewicht.
Ik weet, het zit allemaal tussen mijn oren.... Confused
Antwoord Naar Boven
(31-10-2017, 04:47 PM)Angela schreef: Tja,helaas herkenbaar hoor.

Volgens mij, gezien je foto, mankeert er helemaal niets aan je!
Lekker houwen zo!

Voor wat het onderzoekje van Flair betreft; dit gaat al jaren zo...
Ik ken maar weinig vrouwen die echt tevreden zijn met hun lichaam.
En als je er 3-4 kinderen uitperst, ja, dan verandert je lichaam, net als dat je ouder wordt...
Voor wat Goedele Likeens betreft; zodra het over sex gaat, staat zij vooraan om haar mening te ventileren, dat wordt wel eens vervelend...
gr.
Antwoord Naar Boven
(01-11-2017, 09:02 AM)binudist schreef:

Lekker houwen zo!

En als je er 3-4 kinderen uitperst, ja, dan verandert je lichaam, net als dat je ouder wordt...
Voor wat Goedele Likeens betreft; zodra het over sex gaat, staat zij vooraan om haar mening te ventileren, dat wordt wel eens vervelend...
gr.

En wij hebben hier in België al veel langer last van haar, hoor  Big Grin Big Grin 
Maar we begrijpen wat je bedoelt: het lijkt veel te vaak alsof zij de enige is met een mening over alles wat van ver of van dichtbij te maken heeft met naakt en seks, en dat haar mening zaligmakend is.
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
(01-11-2017, 09:02 AM)binudist schreef:

Lekker houwen zo!

gr.
Nou dank je voor het compliment Smile 
Ik denk ook dat het een beetje vrouw eigen is om niet helemaal tevreden te zijn met je lichaam.
Naarmate ik ouder wordt krijgen bepaalde lichaamsdelen meer last van de zwaartekracht..  
En ik moet ook steeds meer sporten om in shape te blijven.... Confused
Antwoord Naar Boven
Wat betreft Goedele, zo'n persoon die zijn mening oplegt hebben wij in Nederland ook, maar dan over de misdaad, Peter R de Vries Tongue
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
Aan de andere kant durft Goedele wel openlijk over seks te praten ook over wat haar eigen mening is en voorkeuren zijn en zoals gebruikelijk is een groot deel van de kijkers/ luisteraars een heel andere mening toegedaan, hetzelfde geldt voor Peter R.
Toch hebben zelfs de anti-sympathisanten van beiden ook wel eens zitten luisteren en bevestiging van hun eigen mening uit de wetenschappelijke beredeneringen gehaald.
Wat seks betreft denk ik dat je niet volgens het boekje van wie dan ook te werk moet gaan maar laat je gevoel en emotie zijn gang gaan en bedenk niets is gek zolang je het beiden leuk en prettig vindt.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.