Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naaktrecreatie populair onder camperaars?
Eén op de tien camperaars gaat wel eens naar een camperlocatie om naakt te recreëren.
Daarvan doet 10% dit altijd, 46% regelmatig en 44% bezoekt af en toe een camperlocatie voor naaktrecreatie.
Dat blijkt uit een poll op de websites van de NKC.

[Afbeelding: naturisme-populair.jpg?action=resize&rw=640&rh=0]

Wanneer camperaars naakt gaan recreëren reist men voornamelijk met de partner (86%), 5% reist alleen, 5% met het gezin en 4% reist met vrienden. Ruim twee derde van de camperaars die naakt recreëren is boven de 60 jaar (68%). Slechts 7% is jonger dan 50 jaar.

De belangrijkste reden om naakt te kunnen recreëren is het vrije gevoel (75%). De gemoedelijke sfeer en het respect voor mens en natuur staan met 50% op een gedeelde tweede plek, gevolgd door het gemak (22%).

Top 5 favoriete camperlanden voor naaktrecreatie:

1.    Frankrijk
2.    Nederland
3.    Spanje
4.    Duitsland
5.    Portugal / Kroatië

Bron: NKC

Natuurlijk moet je dit bericht heel goed lezen want zó rooskleurig is het niet.
10% van 10% recreëert altijd naakt... dat is dus maar 1% van alle camperaars.
46% van 10% recreëert regelmatig naakt... dat is dus maar 4,6% van alle camperaars.
44% van 10% recreëert af én toe naakt... dat is dus maar 4,4% van alle camperaars.
90% van alle camperaars recreëert dus NIET naakt...
M.a.w best een vertekenend beeld van de NKC.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Antwoord Naar Boven
En wat toch altijd weer een beetje confronterend blijft en toch wel zorgwekkend door de toekomst als je het in cijfers ziet, ook nu weer:
Ruim twee derde van de camperaars die naakt recreëren is boven de 60 jaar (68%). Slechts 7% is jonger dan 50 jaar.
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
Komt denk ik ook wel doordat campers zo verrekte duur zijn dat jongeren ze niet zo makkelijk kunnen betalen.
Antwoord Naar Boven
(26-10-2017, 09:57 PM)Frivooltje schreef: Komt denk ik ook wel doordat campers zo verrekte duur zijn dat jongeren ze niet zo makkelijk kunnen betalen.

Nee maar een avontuurlijke vakantie kan vaak wel en dan zo ver mogelijk, hoe gekker hoe beter.
Antwoord Naar Boven
Zou ik heerlijk vinden om een camper te hebben. Ik zou dan zeker naaktrecreatieplaatsen bezoeken in verschillende landen. Maar helaas heb ik er geen geld voor. En die steenrijke man heb ik ook nog niet ontmoet hihi Big Grin
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
Steenrijk is niet nodig hoor. Rijk is ook al voldoende. Tongue
Antwoord Naar Boven
(28-10-2017, 09:47 AM)Mandy schreef: Zou ik heerlijk vinden om een camper te hebben. Ik zou dan zeker naaktrecreatieplaatsen bezoeken in verschillende landen. Maar helaas heb ik er geen geld voor. En die steenrijke man heb ik ook nog niet ontmoet hihi Big Grin

op de fiets met een tentje achter kom je Europa ook wel door  Cool
Antwoord Naar Boven
(29-10-2017, 12:13 AM)Frivooltje schreef: Steenrijk is niet nodig hoor. Rijk is ook al voldoende. Tongue

Als ik dan toch voor het geld ga dan moet het gelijk goed natuurlijk, dus steenrijk. Gewoon rijk is maar "zo weinig" hihihi Tongue

(29-10-2017, 09:42 AM)peter schreef:
(28-10-2017, 09:47 AM)Mandy schreef: Zou ik heerlijk vinden om een camper te hebben. Ik zou dan zeker naaktrecreatieplaatsen bezoeken in verschillende landen. Maar helaas heb ik er geen geld voor. En die steenrijke man heb ik ook nog niet ontmoet hihi Big Grin

op de fiets met een tentje achter kom je Europa ook wel door  Cool

Dat gaat nooit gebeuren hoor, naar het werk fietsen is meer dan genoeg Wink
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
Ik zal zo 's kijken wat de Eurojackpot heeft gedaan voor mij. Waarschijnlijk nog steeds geen camper bestellen, maar het is wel een ideaalbeeld dat ik heb als ik niet meer aan het werk hoef en genoeg munten heb om met een camper door Europa te reizen. Misschien dan toch maar op zoek naar een rijke weduwe....   Cool
Antwoord Naar Boven
Daar droom ik ook weleens van. Nadeel is alleen dat ik dan of alleen moet of mensen meeneem voor wie ik ALLES kan gaan betalen.
Beiden zie ik niet echt zo zitten.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.