Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gemeente en naturisten ruziën over naaktstrand
Citaat:Dit is een vervolg op http://naturisme-nudisme.info/showthread.php?tid=2020

CALLANTSOOG - De gemeente Schagen en naturisten liggen in de clinch om het gebruik van het strand aldaar.
De gemeente wil dat de naturisten uitsluitend gebruikmaken van het naaktstrand, terwijl zij op hun beurt vinden dat zij recht hebben op 'gewoon' strand.

Dat schrijft het Noordhollands Dagblad.
De krant sprak met een van de naturisten, die verbolgen is dat zij werden weggestuurd van het strand.
"Dit hebben wij en andere naturisten nog nooit meegemaakt.
Een paar medewerkers van de gemeente Schagen sommeerden ons iets aan te trekken of om weg te gaan", zegt Sake Bootsma.

Volgens hem mogen de naturisten overal op het strand liggen en niet alleen op het naaktstrand.
Dat is zelfs in het wetboek opgenomen, waarin staat dat bloot recreëren alleen bestraft wordt als dat op een openbare plek gebeurt waar het ongepast is.
De rechter geeft de naturist ook vrijwel altijd gelijk in deze kwestie, beweert Bootsma.

Extra bord
De gemeente gaat ondanks dat toch maatregelen nemen.
Om hun standpunt kracht bij te zetten, gaat zij een extra bord op het 'gewone' strand plaatsen om naturisten te wijzen op het naaktstrand in de buurt.

Bron: nhnieuws.nl
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Tja, omdat het van de wet mag wil niet zeggen dat je het daarom ook maar moet doen.
Zelf denk ik, er is gevochten om naaktstranden te krijgen, gebruik ze dan ook.
Maar ik vrees dat dit standpunt onder bepaalde leden hier totaal niet in goede aarde zal vallen. (jammer dan)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Antwoord Naar Boven
Typisch het nieuwe Nederland waar mensen denken dat ze overal maar recht hebben.
Snap überhaupt niet wat deze mensen bezielen, er is immers een naaktstrand gebruikt dat dan ook, zo breek je inderdaad af wat opgebouwd is.
En waarom ook niet, het is schoon ,het is stil, je ligt niet op een kluitje dus wat wil je nog meer?
Wat mij betreft hoeft de NFN hier ook mijn contributie niet aan te verspillen.
Hier valt helemaal niets te winnen.
Antwoord Naar Boven
Amen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Antwoord Naar Boven
De gemeente maakt hier gebruik van zijn recht en kan en mag een vergunning afgeven, reden te meer om als blote strandganger van je recht gebruik te maken, je mag dus ook op het textiel strand naakt liggen als je dat leuker lijkt, heb je verder geen vergunning voor nodig en daar mag de NFN de gemeente Schagen wat mij betreft echt wel op aanspreken wat ze nu hebben gedaan door mensen weg te sturen en te intimideren is wettelijk niet toegestaan.
Als je een conflict hebt bijvoorbeeld bij de aankoop van iets of bij een verkeersovertreding of je verbouwt zonder omgevings-vergunning wordt je ook aangepakt volgens de wettelijke regels dus wat is er mis om van je recht gebruik te maken anderen zullen het als de kans zich voordoet het ook doen.
Antwoord Naar Boven
Een textielstand is geen geschikte locatie om bloot te gaan.
Je gaat ook niet naakt op een terras zitten omdat dat leuker lijkt dan in je achtertuin
Antwoord Naar Boven
Een textielstrand is net zo geschikt als een naaktstrand.
Of loopt er een laserstraal op de scheidingslijn, die blote mensen opeens in kleding laat verschijnen?
Of nog erger die de blote mens als een computerspel van het strand blast.
Nee toch.
Elk strand is geschikt als naaktstrand.

En naakt op het terras zitten kan wel als je dat wil.
Adam & Eva staat dit toe, en dat zouden er best meer mogen zijn.
Vroeger kon je ook naakt op het terras zitten in de vrouwenpolder ( paviljoen tegenover het naaktstrand ), maar opeens niet meer.
Vraag me nog steeds af wat daar nu de reden voor is, maar dat zal wel een raadsel blijven.
Antwoord Naar Boven
Uit het verhaal van de NFN ligt de situatie iets anders als eerder bericht werd
( tot zover onafhankelijke journalistiek )
Gaat niet zo als gesuggereerd werd om onwillige naturisten die zomaar op een textielstrand bloot liggen.
Ook hier gaat het om stuk strand dat al jaren gedoogd word en plots ongeschikt is volgens de gemeente.
Antwoord Naar Boven
Het gaat bij Callantsoog om een stuk strand vanaf de strand opgang kieftegalop tot het  (aangewezen)naaktstrand, de loop afstand van parkeerterrein naar naaktstrand is ca 1500 m1 waarvan over het strand zelf ca 500 m1, vanaf het naaktstrand naar het dichtstbijzijnde strandpaviljoen (niet naakt) is ca 100m1.
Meestal ligt men al vanaf ca 200 m1  op het strand naakt ( al voor het strandpaviljoen) en dat is al vele jaren zo.
Vanaf Sint-Maartenszee is het ca 2100 m1 lopen vanaf het parkeerterrein/bushalte naar het aangewezen naaktstrand waarvan ca 950 m1 over het strand, vanaf het naaktstrand is het dichtstbijzijnde strandpaviljoen ( niet naakt) ca 700 m1.
Meestal ligt men aan deze zijde al 500 m1 voor het naaktstrand al naakt en ook hier al vele jaren.
De genoemde afstanden zijn overigens schattingen.

Ook al vele jaren wordt naakt op het strand gedoogd tussen Petten en Sint-Maartenszee, ais je vanaf petten het strand op naar het noorden loopt is alles textielstrand maar kom je na 1000 m1 al de eerste naaktrecreanten tegen (is ook gemeente Schagen) en voor zover mij bekend altijd zonder wanklanken.
Voor een ander topic; dit zijn dus eigenlijk al clothing optional strand gedeelten waar het zonder dat er afspraken over gemaakt zijn gewoon werkt maar een overijverige ambtenaar weer een puinhoop van gaat maken.

Over het algemeen is de berichtgeving in de Noord-Hollandse media over naakt recreatie en over de stranden in het algemeen best positief ook over de twee naturistische verenigings terreinen, ik heb eigenlijk geen artikelen gezien waar negatief bericht werd over naakt op het strand buiten de officiële aangewezen stranden ook niet in de lezers schrijven stukjes dus waarom de gemeente Schagen het opeens als een issue ziet om in te grijpen terwijl er geen onrust veroorzaakt is begrijp ik niet.
Antwoord Naar Boven
(12-09-2017, 09:07 AM)aadnudist schreef: Over het algemeen is de berichtgeving in de Noord-Hollandse media over naakt recreatie en over de stranden in het algemeen best positief ook over de twee naturistische verenigings terreinen, ik heb eigenlijk geen artikelen gezien waar negatief bericht werd over naakt op het strand buiten de officiële aangewezen stranden ook niet in de lezers schrijven stukjes dus waarom de gemeente Schagen het opeens als een issue ziet om in te grijpen terwijl er geen onrust veroorzaakt is begrijp ik niet.

Klopt.
Lees deze krant alleen als het over een naaktstrand of het naturisme gaat.
Maar altijd is wat je leest positief.
Antwoord Naar Boven
Niet negatief wel verwarrend.
Daarom trok ik de verkeerde conclusie.
Misschien dat het duidelijk was voor de gene die bekend is met de huidige situatie.

Duurde ook even voordat de NFN met een reactie kwam.
Geeft wel goed weer hoe de situatie is, ook voor een buitenstaander.

Vraag mij af wat de reden is voor dit plotse handhaven van de gemeente.
Antwoord Naar Boven
In een restaurant is het eten alles behalve smakelijk als je deftig opgevoed zomaar op naakte lijven zit te kijken.
Antwoord Naar Boven
(12-09-2017, 09:07 AM)aadnudist schreef: Het gaat bij Callantsoog om een stuk strand vanaf de strand opgang kieftegalop tot het  (aangewezen)naaktstrand, de loop afstand van parkeerterrein naar naaktstrand is ca 1500 m1 waarvan over het strand zelf ca 500 m1, vanaf het naaktstrand naar het dichtstbijzijnde strandpaviljoen (niet naakt) is ca 100m1.
Meestal ligt men al vanaf ca 200 m1  op het strand naakt ( al voor het strandpaviljoen) en dat is al vele jaren zo.
Vanaf Sint-Maartenszee is het ca 2100 m1 lopen vanaf het parkeerterrein/bushalte naar het aangewezen naaktstrand waarvan ca 950 m1 over het strand, vanaf het naaktstrand is het dichtstbijzijnde strandpaviljoen ( niet naakt) ca 700 m1.
Meestal ligt men aan deze zijde al 500 m1 voor het naaktstrand al naakt en ook hier al vele jaren.
De genoemde afstanden zijn overigens schattingen.

Ook al vele jaren wordt naakt op het strand gedoogd tussen Petten en Sint-Maartenszee, ais je vanaf petten het strand op naar het noorden loopt is alles textielstrand maar kom je na 1000 m1 al de eerste naaktrecreanten tegen (is ook gemeente Schagen) en voor zover mij bekend altijd zonder wanklanken.
Voor een ander topic; dit zijn dus eigenlijk al clothing optional strand gedeelten waar het zonder dat er afspraken over gemaakt zijn gewoon werkt maar een overijverige ambtenaar weer een puinhoop van gaat maken.

Over het algemeen is de berichtgeving in de Noord-Hollandse media over naakt recreatie en over de stranden in het algemeen best positief ook over de twee naturistische verenigings terreinen, ik heb eigenlijk geen artikelen gezien waar negatief bericht werd over naakt op het strand buiten de officiële aangewezen stranden ook niet in de lezers schrijven stukjes dus waarom de gemeente Schagen het opeens als een issue ziet om in te grijpen terwijl er geen onrust veroorzaakt is begrijp ik niet.
.
Antwoord Naar Boven
Op dit stukje strand kom ik ook.

Ik heb daar nog nooit iets meegemaakt tussen blote en mensen met zwemkleding.

Als een wethouder of wie dan ook zich eraan stoort ga er dan niet heen, maar het gaat om dat bordje naturistenstrand dat 100 meter verder staat.

Ik lig gelukkig voor de mensen die zich eraan storen voorbij het bordje.

Ruud.
.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.