Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe gaan nudisme en erotiek samen
Op een andere plek op dit forum kwam de vraag voorbij. Is een oproep om samen te zijn met andere nudisten en elkaar dan aan te raken normaal. De discussie hoort misschien meer op deze plek thuis. Daarom open ik hier met de vraag: hoe gaan nudisme en erotiek samen?

Voor mij is het vrij simpel. Het gaat prima samen. Met het is niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Op veel fora (niet op deze overigens) zie je vaak oproepen van mensen die naast het bloot samen zijn ook sexueel contact zoeken. Ik vind dat niet vreemd. Voor veel mensen heeft het blote lijf ook een sexuele aantrekkingskracht. Ook voor mij. Maar ik vind het niet "de norm" dat bij nudisme sexueel of erotisch contact hoort. Dat juist weer niet! Het is ieder zijn eigen keuze. Of jou nou gekleed of bloot bent. Er zullen mensen zijn die samen willen zijn om hun manier van leven te beleven en daarnaast al dan niet erotisch of sexueel contact te hebben.
Antwoord Naar Boven
Je verwoord het hier heel mooi.
Je leest zeker op een ander forum ( ik noem het altijd "dat groene" forum ) dat mensen opzoek zijn naar contacten met een beetje meer.
Op zich niets mis mee als je daar voor open staat.
Want waarom zou je dit wel doen in de geklede wereld, maar niet in de naakte.
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Ik kan ook niet anders dan me bij Danielle en Johnny aansluiten. Aantrekkingskracht tussen mensen overschrijdt alle grenzen, alleen wordt er in de blote wereld soms nogal spastisch mee omgegaan. Natuurlijk draait het niet alleen om seks, maar dat doet het nergens. Dat seks en bloot met elkaar verbonden zijn is nu eenmaal een feit, dat wil in ons geval niet zeggen dat als je bloot bent ook altijd seks wil...uitzonderingen daargelaten...
Een coffee doen kan altijd... (ook pb's zijn welkom)
Antwoord Naar Boven
(22-03-2017, 02:56 PM)LeonhardR schreef: Ik kan ook niet anders dan me bij Danielle en Johnny aansluiten. Aantrekkingskracht tussen mensen overschrijdt alle grenzen, alleen wordt er in de blote wereld soms nogal spastisch mee omgegaan. Natuurlijk draait het niet alleen om seks, maar dat doet het nergens. Dat seks en bloot met elkaar verbonden zijn is nu eenmaal een feit, dat wil in ons geval niet zeggen dat als je bloot bent ook altijd seks wil...uitzonderingen daargelaten...

Ik ben het met het hier bovenstaande eens. Zolang iedereen in zijn waarde kan worden gelaten en durft uit te komen of hij of zij het prettig vind.
Wat is nu lekkerder dan bloot genieten !!
Antwoord Naar Boven
Leuk om te lezen dat een onderwerp dat vaak zoveel discussie oplevert (tot nu toe) juist vooral begrip oplevert. Als je het goed omschrijft en open staat voor elkaars mening is er dus niet zoveel aan de hand Smile
Antwoord Naar Boven
(22-03-2017, 03:08 PM)ikbendanielle schreef: Leuk om te lezen dat een onderwerp dat vaak zoveel discussie oplevert (tot nu toe) juist vooral begrip oplevert. Als je het goed omschrijft en open staat voor elkaars mening is er dus niet zoveel aan de hand Smile
Niet op dit forum idd....
Antwoord Naar Boven
Wij vinden (ook) dat je een onderscheid moet maken op basis van - want daar ging het bij het begin om - het soort forum dat je gebruikt. 

Staat dat forum openlijk (dus niet stiekem!) open voor swingers en andere contactzoekers? Prima, gooi dan maar visjes uit om eventueel samen meer dan uit de kleren te gaan. Met zoveel en hoe je maar wil, zolang het maar onder volwassenen, met wederzijdse toestemming enzovoort blijft. Hebben wij verder geen spatje last van, laat staan een waardeoordeel over.

Doe je dat echter op een forum zoals het onze hier - én het Engelse, want anders zouden wij ons daar nooit gemeld hebben - dan ben je ofwel van slechte wil, ofwel wanhopig, ofwel totaal empathieloos. Want daarvoor ben je letterlijk en figuurlijk aan het verkeerde adres.

Wil dat zeggen dat er voor ons op geen enkel moment ook maar enig erotisch gevoel komt bij kijken, wanneer we uit de kleren gegaan zijn? Nee, natuurlijk niet. Wie dat over zichzelf beweert... Maar het is niet anders dan wanneer we - om het in heel slecht Nederlands te zeggen - in de kleren gebleven zijn. Soms heb je zin, soms niet, zo is dat nu eenmaal. Ook en zelfs in thermisch ondergoed en 78 truien en jassen aan de noordpool, durven we te veronderstellen.

Alleen, voor ons is het duidelijk dat we ruim genoeg hebben aan elkaar en dat voelen jullie sowieso aan, hier op dit forum. En dùs krijgen we dat soort PB'tjes niet, en bijgevolg blijft het hier prettig van gedachten wisselen met jullie. Want - en zie onze tweede lijfspreuk, naast die in onze handtekening onderaan dit bericht...
[Afbeelding: 7b08f7d4a7c8acc01aed40948c034747.jpg]
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
ik had het over de term die die mensen gebruiken voor hun erotisch en naaktcontact: social nudisme.
Ik reageerde hierop door te zeggen dat nudisme op zich niet vanzelfsprekend erotisch contact inhoudt, vind het daarom een beetje misleidende term, dat social nudisme. Ten minste als ik het goed begrijp, zou men het beter erotic nudisme ofzoiets moeten noemen.
Verder zie ik dat nooit gebeuren op de naaktterreinen, onder de mannen en vrouwen - (koppels). wel is er waar ik kom een gedeelte waar alleen mannen onder elkaar komen en die gaan wel verder. Ze zijn er redelijk afgezonderd van de rest door bomen.
Antwoord Naar Boven
Wat wij overigens ook knap zielig vinden, zijn die types die op andere fora allerlei verhalen verzinnen en vragen stellen die er duidelijk op gericht zijn om veilig en lekker anoniem bij hun schermpje euh... Laten we het zo stellen: met nog slechts één hand het klavier te gebruiken. Wat een laffe sukkels, zeg!  Angry Angry
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
(22-03-2017, 06:09 PM)DV1962 schreef: Wat wij overigens ook knap zielig vinden, zijn die types die op andere fora allerlei verhalen verzinnen en vragen stellen die er duidelijk op gericht zijn om veilig en lekker anoniem bij hun schermpje euh... Laten we het zo stellen: met nog slechts één hand het klavier te gebruiken. Wat een laffe sukkels, zeg!  Angry Angry

Ik ken er hiervan een ( gelukkig ).
Op een naturisten forum dus anoniem doen, maar op een mannen forum van alles vragen wat niks met naturisme te maken heeft.
Gedragen slips o.a. om een voorbeeld te geven, maar dat vind ik zo zielig.
Mandy weet wel wie ik hiermee bedoel.

Ik kan gelukkig zeggen dat ik ben zoals ik ben.
Of dit nu hier is, de andere forums of op sociaal media.
Enige wat je van mij niet kunt vinden ( zover ik weet ) zijn foto's waarop ik bloot ben.
Niet omdat ik me schaam, maar voor een deel van de familie van me ( en ja sommige gaan ook naar de sauna of naaktstrand, maar doen het ook stiekem ).
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Je bent naakt als je seks hebt maar je hebt niet altijd seks als je naakt bent.

Op zich heb ik er totaal geen bezwaar tegen als men naakt bij elkaar op bezoek gaat en dan seks heeft. Maar ben dan gewoon eerlijk en blijf weg van een naturistenforum waar een dergelijke oproep helemaal niets van doen heeft.

Ik heb er zelfs niets op tegen als een (naakt) bezoekje uitdraait op seks. Maar als dat je insteek is dan moet je gewoon eerlijk zijn.
Helaas is dat voor veel mensen nogal moeilijk en zeker in het nudistenwereldje waar nogal veel wannabee homo's rondlopen.
Niets mis mee maar wees eerlijk. Zo moeilijk is dat niet.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Antwoord Naar Boven
(22-03-2017, 05:54 PM)paul apeldoorn schreef: ik had het over de term die die mensen gebruiken voor hun erotisch en naaktcontact: social nudisme.
Ik reageerde hierop door te zeggen dat nudisme op zich niet vanzelfsprekend erotisch contact inhoudt, vind het daarom een beetje misleidende term, dat social nudisme. Ten minste als ik het goed begrijp, zou men het beter erotic nudisme ofzoiets moeten noemen.
Verder zie ik dat nooit gebeuren op de naaktterreinen, onder de mannen en vrouwen - (koppels). wel is er waar ik kom een gedeelte waar alleen mannen onder elkaar komen en die gaan wel verder. Ze zijn er redelijk afgezonderd van de rest door bomen.
Ik moet je toch even corrigeren Paul, want ze hadden het over de sensuele kant van social nudism... Social nudism, waar de Amerikanen het vaak over hebben is gewoon omgaan met elkaar, zoals ook in de textiele wereld, maar dan bloot. Niets meer, niets minder, en ook bloot kunnen mensen een click met elkaar hebben en daarna seksueel contact hebben, maar daar draait het in eerste instantie niet om.
Antwoord Naar Boven
dacht al dat ik het verkeerd begreep -
Antwoord Naar Boven
(23-03-2017, 05:35 PM)paul apeldoorn schreef: dacht al dat ik het verkeerd begreep -

Inderdaad, 'kussen en knuffelen voor de open haard', gevolgd door een knipoog... Het is wat anders dan pakweg een naaktbowling. Héél wat anders...
Antwoord Naar Boven
Ik kan het alleen maar met Daniëlle eens zijn. Zolang er door alle betrokkenen niet moeilijk over wordt gedaan, waarom niet? En idd wordt er te vaak krampachtig over gedaan. Leven en laten leven, en dus ook gewoon genieten in alle vormen, met wederzijds respect en vol gevoel.
Het leven is gewoon fijner in je blootje! (pb altijd welkom!)
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.