Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dansgroep bracht een naakte dansvoorstelling voor een naakt publiek
De voorstelling werd in het leven geroepen om een tentoonstelling rond naakt in de kunst aan te vullen en maakte deel uit van het Sydney Festival.
De enige regels waren naakt en meerderjarig zijn.
De dansvoorstelling van Sydney Dance Company vond plaats tussen de museumstukken in het AGNSW, en kende aanvankelijk maar een matig succes.
Tot de organisatoren extra “nude-only” shows inlaste.
Daarbij zouden zowel de bezoekers als de dansers naakt zijn. Alle tickets waren binnen de dag uitverkocht.

Of het niet confronterend was om een volledige choreografie naakt uit te voeren voor een publiek dat eveneens naakt is en dan ook nog eens vlakbij staat?
“Kijk, ik buig voorover en zo ziet mijn anus eruit.
Dat is hoe het er tussen mijn benen uitziet, ik choreografeer niet met de gedachte “laat ik dit verstoppen”, aldus choreograaf van dienst Rafael Bonachela.

Ook voor niet doorwinterde nudisten was de voorstelling een succes, aldus journalist Kate Hennesy van The Guardian, die het zelf mocht ervaren.
“Het voelt fantastisch, al leidt mijn pas ontdekte vrijheid me in eerste instantie wel af.
Tot ik twee dansers zie, vlakbij “De Kus” van Rodin.
Niet alleen zijn de dansers naakt, ze staan vlakbij.
We kijken toe in stilte.
Geen tikkende schoenen, geen tassen die lawaai maken,...”
Alles wat ik zeg is in eigennaam, eigen visie en kan geenszins gekoppeld worden aan de visie van een groep.
Bepaalde zaken zijn dus misschien niet juist, maar dat is mijn visie.

Met vriendelijke groeten,

Koen Meulemans

Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.