Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe vertel je het de kinderen?
Waarmee het thema meteen duidelijk is voor iedereen die - zoals wij - het naturisme op latere leeftijd heeft ontdekt, en het vroeg of laat aan de kinderen ging vertellen. Of niet. Hoe ging dat bij jullie?
Antwoord Naar Boven
Wij hebben ze er vanzelfsprekend mee groot gebracht, dus als wij zomers (of in de winter) in ons blootje door het huis wandelen kijkt geen hond op of om. Bij sommige vrienden/ vriendinnen wordt van te voren even gebeld of het schikt/kan dat ze meekomen. Meestal wel, maar af en toe niet, maar daar wordt verder niet moeilijk over gedaan. De rest van de familie weet het wel, maar daar wordt heel hard over gezwegen en ook totaal geen rekening mee gehouden.... Hun tekortkoming, toch?
Een coffee doen kan altijd... (ook pb's zijn welkom)
Antwoord Naar Boven
Hoe je het ze verteld of wanneer kan ik niet beantwoorden al heb ik zelf 2 kids.
Mijn kinderen zijn ermee opgegroeid, dus hoefde ik ze ook niets te vertellen.
Heb ze wel altijd gezegd dat wat voor ons normaal is, voor een ander niet normaal kan of kon zijn.
Er werd door hun dan ook altijd gevraagd of een vriendje kon komen spelen.
Mijn dochter had een vriendin die een keer mee wilde zwemmen, maar toen ze zei dat we naar het naaktstrand gingen, moest ze het eerst thuis vragen.
Wordt en werd lacherig over gedaan door haar ( de vriendin ), maar haar ouders vonden dat niet goed.
Of dit door het naaktstrand kwam of de thuis situatie ( alleenstaande vader/voogd ) weet ik niet, maar ze is nog jaren bevriend geweest met dat meisje.

@leonhardR
Tja familie..........
Mijn familie weet het van mij, net zoals mijn zussen en vader.
Toch is de familie gesplitst hier.
Van vaders kant alle begrip, en doen er niet moeilijk om.
Van moeders kant, geen enkel begrip en willen me niet eens spreken of wat dan ook.
Maar die zijn ook streng katholiek opgevoed ( wat ook weer best raar is, want adam en eva liepen ook naakt rond toch ).
Ach ja hun probleem en niet de mijne Big Grin
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
(12-01-2017, 04:01 PM)johnnyvang schreef: Hoe je het ze verteld of wanneer kan ik niet beantwoorden al heb ik zelf 2 kids.
Mijn kinderen zijn ermee opgegroeid, dus hoefde ik ze ook niets te vertellen.
Heb ze wel altijd gezegd dat wat voor ons normaal is, voor een ander niet normaal kan of kon zijn.
Er werd door hun dan ook altijd gevraagd of een vriendje kon komen spelen.
Mijn dochter had een vriendin die een keer mee wilde zwemmen, maar toen ze zei dat we naar het naaktstrand gingen, moest ze het eerst thuis vragen.
Wordt en werd lacherig over gedaan door haar ( de vriendin ), maar haar ouders vonden dat niet goed.
Of dit door het naaktstrand kwam of de thuis situatie ( alleenstaande vader/voogd ) weet ik niet, maar ze is nog jaren bevriend geweest met dat meisje.

@leonhardR
Tja familie..........
Mijn familie weet het van mij, net zoals mijn zussen en vader.
Toch is de familie gesplitst hier.
Van vaders kant alle begrip, en doen er niet moeilijk om.
Van moeders kant, geen enkel begrip en willen me niet eens spreken of wat dan ook.
Maar die zijn ook streng katholiek opgevoed ( wat ook weer best raar is, want adam en eva liepen ook naakt rond toch ).
Ach ja hun probleem en niet de mijne Big Grin

Het is natuurlijk een heel ander gegeven: kids die van jongs af aan pakweg meegaan naar een naaktstrand, terrein etc., of zoons en dochters die out of the blue van hun ouders horen dat die ontdekt hebben dat ze buitenbloten fijn vinden.
Antwoord Naar Boven
we zijn er pas een jaar of twee mee bezig, en hebben dat een keer gewoon gezegd tegen de tieners toen we naar een naturistenterrein gingen. natuurlijk eerst wat van de gebruikelijke reacties (is dat niet vies om andere cq ouderen naakt te zien en in die trand). Maar vorig jaar zijn er twee (jongens van 16 en 19) toch maar mooi mee gegaan naar een naaktcamping. De jongste vond het niks, maar heeft het geprobeerd en de andere vond het wel leuk.
Antwoord Naar Boven
DV1962

Het is natuurlijk een heel ander gegeven: kids die van jongs af aan pakweg meegaan naar een naaktstrand, terrein etc., of zoons en dochters die out of the blue van hun ouders horen dat die ontdekt hebben dat ze buitenbloten fijn vinden.

Dat klopt, maar de vraag was "Hoe ging dat bij jullie?", hierbij ging ik er van uit dat de vraag algemeen gericht was. Maar goed om op jullie uitdaging terug te komen, mijn ervaring is, met onze kids, dat alles op tafel leggen altijd het beste werkt. Ik ga er van uit dat jullie kids, net als de onze, gewoon een intelligent gesprek hierover kunnen aangaan. Vraag niet om begrip, vermijd sowieso ego-kwesties, maar vertel gewoon je verhaal en gevoel. Je zult zien, als je er positief in gaat, er een dito uitkomst is.
Een coffee doen kan altijd... (ook pb's zijn welkom)
Antwoord Naar Boven
(12-01-2017, 04:53 PM)paul dagrecreatie schreef: we zijn er pas een jaar of twee mee bezig, en hebben dat een keer gewoon gezegd tegen de tieners toen we naar een naturistenterrein gingen. natuurlijk eerst wat van de gebruikelijke reacties (is dat niet vies om andere cq ouderen naakt te zien en in die trand).  Maar vorig jaar zijn er twee (jongens van 16 en 19) toch maar mooi mee gegaan naar een naaktcamping. De jongste vond het niks, maar heeft het geprobeerd en de andere  vond het wel leuk.

Dankjewel voor je fijne reactie. Herkenbaar ook.
Antwoord Naar Boven
Ik zou de vraagstelling misschien nog wat verbreden ook.

Kinderen zijn rechtstreekse relaties, en dus heel gevoelig om iets gevoelig tegen te vertellen.

Maar net zo zijn de geburen, de goede vrienden of familie relaties waar het gevoelig kan liggen om tegen te vertellen dat je naturist bent.

Gelijkaardig of op een andere wijze aanpakken als met de kinderen.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.