Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lous Suais
Camping Lous Suais is een kleinschalige naturistencamping met 64 kampeerplekken.
De camping ligt 450 km ten zuiden van Parijs, aan een groot meer in het departement de Haute Vienne op slechts een dag rijden van Nederland.
Het terrein bestaat afwisselend uit terrassen en vlakke bosweiden.
Alle kampeerplekken hebben een aangename afwisseling van zon en schaduw.
[Afbeelding: bottom-meer.jpg]
De camping beschikt over alle voorzieningen die de kampeervakantie zo aangenaam mogelijk maken, zoals een ontmoetingsruimte mat bar-restaurant, waar u terecht kunt voor een pizza of een frietje of een snack en tweemaal per week een gezamenlijke maaltijd.
Op het terras kunt u genieten van een drankje, ijsje of iets hartigs.
De plaatselijke bakker verzorgt elke ochtend vers brood.
De meeste kampeerplekken hebben de mogelijkheid van stroomaansluiting.

De kleintjes kunnen zich vermaken op de trampoline of speelhuisje.
De camping stelt peuterbadjes beschikbaar voor bij uw tent of caravan.
De groteren hebben de beschikking over een tennistafel, een volleybalterrein, een petanquebaan, een kampvuurplek en een barbecue.
Lous Suais is een camping die bij uitstek geschikt is voor liefhebbers van natuur, rust en natuurwater, en die goede voorzieningen op prijs stellen.
Voor de oudere jeugd is een apart terras waar zij hun tentjes kunnen plaatsen.

Lous Suais is een camping waar u ongedwongen en in vrijheid kunt genieten van de natuurlijke rijkdom van de Limousin.
Natuurlijk aan het prachtige meer waar de camping aan ligt.
Hier kunnen zwemmers, kanoers  en vissers terecht in het schone water. Ook de omgeving is de moeite van een bezoek waard.
Wandelaars vinden vanaf de camping een grote keuze aan wandelroutes en geoefende fietsers kunnen zich uitleven op de hellende wegen die het landschap doorsnijden.
Een bezoek aan de middeleeuwse plaatsjes in de moeite waard.

Kampeerders kunnen geheel vrijblijvend deelnemen aan activiteiten op de camping.
Het ‘Open Podium’ gonst op zomerse avonden van theater, dans en muziek.
U kunt deelnemen aan gezamenlijke wandeltochten en tafeltennis- en petanquewedstrijden.
Voor de kinderen is knutselen, wateractiviteiten, dropping, knutselmiddagen en speurtochten etc. een onvergetelijk evenement.

Omgeving

Lous Suais is een camping die ligt in een regio waar u volop kunt kennismaken met het ongecompliceerde, Franse plattelandsleven en de uitbundige natuur van de Limousin. Dankzij de kleinschaligheid van het toerisme in deze regio hebben de stadjes en dorpjes in de Limousin hun authentieke plattelandskarakter behouden.
Je kunt hier heerlijk rondscharrelen op plaatselijke markten en in restaurantjes genieten van regionale gerechten waarin de streekproducten zijn verwerkt.
[Afbeelding: meer1.jpg]
Overigens proeft heel Frankrijk een beetje mee van de Limousin.
De het eiken- en beukenhout van vaten waarin wijn en cognac rijpt, groei hier in eeuwenoude bossen.

Camping Lous Suais ligt op drie kilometer van het dorp Bujaleuf, met alle voorzieningen als winkels, een bakker, een restaurant, garage met benzinepomp, enzovoorts.
Op 15 kilometer afstand ligt het stadje St-Léonard de Noblat.
Een charmant, oud stadje met alle denkbare voorzieningen, waaronder grote supermarkten.
Ook Eymoutiers op 15 km afstand v/d Camping is een bezoek waard.

Voor stadsbezoek is Limoges (30 km) een aanbeveling waard. In de middeleeuwse slagerswijk, het oude hart van de stad, kunnen je kuierend genieten van de honderden jaren oude winkeltjes met onder andere antiek.
En vlakbij de bekende Hallen en een grote keuze aan eethuizen.
Verder is de botanische tuin met het gemeentelijk museum en de kathedraal ook een bezoek waard.

Adres:
Camping naturiste Lous Suais
87460 Cheissoux, France
Tel: +33 (0)555 695694
http://www.loussuais.com
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
Enkele jaren geleden heb ik op deze camping gestaan. Ik reisde op de 'bonnefooi' door Frankrijk. Toen ik 's avonds aanbelde en vroeg of ze nog een plekje hadden, was de eerste vraag die gesteld werd: "weet je dat dit een naturisten camping is?" Zover gaat de gastvrijheid hier dus: Ze waarschuwen de argeloze bezoeker voordat die er 's morgens achterkomt dat iedereen om zich heen bloot is.

Ik vind Lous Suais een heerlijke en rustige camping. Mooi, schoon en (door vrijwilligers) goed onderhouden terrein in een prachtige omgeving. Door de ligging op een helling aan een stuwmeer heb je fantastisch uitzicht. Echter, door de terrassenbouw is hij wat minder geschikt voor de slecht te been zijnde. Ik stond op het bovenste plateau (heeft in het najaar het eerste en als langste zon). Als ik naar het meer wilde, moest ik een lang pad met vele trappetjes afdalen. Overdag is dat nog wel te doen, maar 's avonds na een glaasje wijn (of twee Smile) is het zelfs met zaklamp nog een hele onderneming, en dan vooral de terugweg, lol.

De mogelijkheden voor watersporten op het meer zijn legio. Ook ligt er een drijvend ponton in het meer, waar het heerlijk zonnen is. De temperatuur van het water is aan de frisse kant, ook aan het einde van de zomer. Het is tenslotte (smelt-) water uit de bergen wat dit meer vult. De kleinschaligheid van de camping vind ik een voordeel, maar ik kan me voorstellen dat gezinnen met pubers zich hier wat snel vervelen. Veel op Lous Suais gaat ter goeder trouw. De bakker legt 's morgens in een partytent de verschillende broodbestellingen neer en de gasten betalen zelf door gepast geld in een kistje te doen.

Toen ik vertrok en wilde afrekenen, kwam ik erachter dat men hier geen creditcards accepteert. Ook toen werd mij weer een hoop vertrouwen gegund; ik kreeg een factuurtje en mocht zodra ik weer in Nederland was, een bankoverschrijving doen.
Waar blijft die 'global warming' toch in Nederland Huh
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.