Dit forum maakt gebruik van cookies
Dit forum maakt gebruik van cookies om uw login informatie als je geregistreerd bent, en uw laatste bezoek te bewaren als je er niet bent.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die zijn opgeslagen op uw computer; het door dit forum ingesteld cookie kan alleen worden gebruikt op deze website en vormen geen gevaar voor de veiligheid.
Cookies op dit forum volgen ook de specifieke onderwerpen die u hebt gelezen en als je ze voor het laatst hebt gelezen.
Gelieve te bevestigen of je deze cookies accepteert of weigert dan wordt dit ingesteld.

Een cookie wordt opgeslagen in uw browser, ongeacht uw keuze om te voorkomen dat u wordt deze vraag opnieuw gevraagd.
U kunt uw cookie-instellingen op elk gewenst moment via de link onderaan elke pagina te wijzigen.

Thomas de trein
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schaamhaarscheerders meer kans op soa
Wie de schaamstreek ontdoet van het schaamhaar, loopt meer risico een seksueel overdraagbare aandoening (soa) op te lopen. Volgens een Amerikaans onderzoek lag de kans op een soa maar liefst 80 procent hoger bij ondervraagden die wel hun schaamhaar afschoren dan bij deelnemers die dat nog nooit hadden gedaan.

Dat is de conclusie die onderzoekers van onder meer de Universiteit van Californië trekken na een enquête onder 7.580 mannen en vrouwen tussen de 18 tot 65 jaar.
Deelnemers van het onderzoek werden werd het hemd van het lijf gevraagd over scheergewoonten, seksleven en hun soa-verleden.
Wie met enige regelmatig de schaamstreek scheert (dagelijks bijpunten of zeker twaalf keer per jaar compleet kaal), had zelfs een 3,5 tot 4 keer verhoogd risico op vooral infecties die via huidcontact worden overgedragen, zoals herpes en syfilis.
Scheerders lopen, volgens de onderzoekers, vooral meer risico doordat het scheren kleine wondjes aan de huid veroorzaakt, waardoor virussen en bacteriën makkelijker het lichaam kunnen binnendringen.
Fanatieke scheerders verschilden wel op meer fronten van de niet-scheerders. Zij waren, volgens het onderzoek seksueel actiever en deelden met meer partners de lakens. „Er is weliswaar gecorrigeerd voor het aantal partners, maar condoomgebruik is daar niet in meegenomen”, zo stelt Henry de Vries, hoogleraar huidinfecties aan de Universiteit van Amsterdam tegenover de Volkskrant.
De onderzoeksresultaten worden dinsdag gepubliceerd in het tijdschrift Sexually Transmitted Infections.

>> https://m.telegraaf.nl/article/27172224/schaamhaarscheerders-meer-kans-op-soa
>> http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161206_02610882
>> http://www.demorgen.be/wetenschap/-wegscheren-schaamhaar-vergroot-kans-op-soa-be47899e/
Antwoord Naar Boven
Hahaha, ja, ja, het zou ook gewoon kunnen zijn dat scheerders misschien wel wat meer seksueel actief zijn en er wat meer variatie op na houden en daardoor wat meer van het 'kale' houden.
Antwoord Naar Boven
Het is een amerikaans onderzoek.
En we weten hoe hun daar over kaal en naakt denken ( zoo preuts ).
Maar dan nog.
Ben het eens dat scheren soms wat kleine wondjes veroorzaakt, maar dit is niet altijd.
Maar of dit nu echt de reden is om een soa te krijgen.
Dan moet ik me aansluiten bij wat LeonhardR zegt en vooral omdat ze in het onderzoek het condoom gebruik niet hebben meegerekend.
Scheer me al jaren, en heb nog nooit een soa gehad dus of dit onderzoek klopt?
Volgens mij niet.

En dan komt er straks weer een pipo in witte jas die ons komt vertellen dat kaal toch beter is, en de kans op een soa hierdoor met 99% verkleind wordt.
Of je nu Bloot bent of Gekleed, het roept altijd vragen op.
Antwoord Naar Boven
(07-12-2016, 09:28 PM)johnnyvang schreef: En dan komt er straks weer een pipo in witte jas die ons komt vertellen dat kaal toch beter is, en de kans op een soa hierdoor met 99% verkleind wordt.

Haha, ja idd Johnny, volgens mij hebben ze iig schaamluis ws niet meegerekend als SOA, die houden nl. wel van een 'volle bos'.
Antwoord Naar Boven
hihihi moet hier echt weer om lachen. Gebruik het geld voor zo'n onderzoek eens lekker voor belangrijkere zaken. Ik scheer al 12/13 jaar mijn schaamhaar helemaal en in de 10 jaar dat ik wel eens aan sex doe met een man heb ik ook nooit een SOA opgelopen. Gewoon de man aan het condoom (als hij niet je vaste partner is)!
Een PB is altijd welkom!
Antwoord Naar Boven
(08-12-2016, 09:29 AM)Mandy schreef: hihihi moet hier echt weer om lachen. Gebruik het geld voor zo'n onderzoek eens lekker voor belangrijkere zaken. Ik scheer al 12/13 jaar mijn schaamhaar helemaal en in de 10 jaar dat ik wel eens aan sex doe met een man heb ik ook nooit een SOA opgelopen. Gewoon de man aan het condoom (als hij niet je vaste partner is)!

Precies, zo is het Mandy!
Antwoord Naar Boven
Cruciale vraag ook altijd weer, bij dit soort onderzoeken: wie/welke industrie/bedrijf heeft het besteld en betaald?
'Naturism is the enjoyment of getting as naked as possible, wherever and whenever appropriate, alone or with others, just for its own sake.'
Antwoord Naar Boven
Op z`n Hollands gezegd; wat een l*lverhaal!
Ik scheer al meer dan 30jr, en heb nooit last van wondjes of een SOA.
Typisch weer een Amerikaans onderzoek!
gr.
Antwoord Naar Boven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.